Mësimi 1 – Shkenca Kompjuterike
Mësimi 2 – Algoritmet
Mësimi 3 – Histori e shkurtër e kompjuterëve
Mësimi 4 – Disa Kuriozitete
Mësimi 5 – Zbulimi dhe dizajnimi i algoritmeve
Mësimi 6 – Shembuj për algoritme
Mësimi 7 – Sistemi binarë
Mësimi 8 – Deponimi i vlerave binare
Mësimi 9 – Logjika Boolean dhe Portat
Mësimi 10 – Ndërtimi i qarqeve kompjuterike
Mësimi 11 – Rëndësia e niveleve abstrakte
Mësimi 12 – Memorja dhe CACHE
Mësimi 13 – Përdorimi i Cache
Mësimi 14 – Input-Output dhe ruajtja masive
Mësimi 15 – Pajisja Aritmetike/Logjike
Mësimi 16 – Pajisja kontrolluese
Mësimi 17 – Si matet shpejtësia e kompjuterit
Mësimi 18 – Makinat virtuale dhe softueri i sistemit
Mësimi 19 – Sistemi Operativ
Mësimi 20 – Asemblerët dhe gjuha e asemblit
Mësimi 1 – Shkenca Kompjuterike
Mësimi 2 – Algoritmet
Mësimi 3 – Histori e shkurtër e kompjuterëve
Mësimi 4 – Disa Kuriozitete
Mësimi 5 – Zbulimi dhe dizajnimi i algoritmeve
Mësimi 6 – Shembuj për algoritme
Mësimi 7 – Sistemi binarë
Mësimi 8 – Deponimi i vlerave binare
Mësimi 9 – Logjika Boolean dhe Portat
Mësimi 10 – Ndërtimi i qarqeve kompjuterike
Mësimi 11 – Rëndësia e niveleve abstrakte
Mësimi 12 – Memorja dhe CACHE
Mësimi 13 – Përdorimi i Cache
Mësimi 14 – Input-Output dhe ruajtja masive
Mësimi 15 – Pajisja Aritmetike/Logjike
Mësimi 16 – Pajisja kontrolluese
Mësimi 17 – Si matet shpejtësia e kompjuterit
Mësimi 18 – Makinat virtuale dhe softueri i sistemit
Mësimi 19 – Sistemi Operativ
Mësimi 20 – Asemblerët dhe gjuha e asemblit
Mësimi 19 – Sistemi Operativ
2 min
Më herët folëm se si Softueri i Sistemit që është pjesë e Makinës Virtuale, mundëson që përdoruesi të manipulojë me pjesën e harduerit.
Programi i cili kontrollon punën e kompjuterit është Sistemi Operativ (Operating System), dhe është programi më i rëndësishëm i kompjuterit. Sistemi Operativ është ai që komunikon me përdoruesin, kupton se çka dëshiron përdoruesi, dhe pastaj aktivizon programe të tjera të sistemit të cilët do e kryjnë kërkesën e përdoruesit. Ka plot programe tjera të sistemit që kontrollohen nga ana e Sistemit Operativ, siç janë:
Ndërfaqja e përdoruesit (User Interface) – Të gjithë sistemët e rinjë operativ mundësojnë një pamje grafike vizuale që ja lehtëson përdoruesit punën me kompjuterin.
Shërbimet e gjuhëve programore (Language Services) – Këto programe, të quajtur asemblerë, kompajlerë dhe interpretues, mundësojnë përdoruesit të përpilojë programe në një gjuhë më të lehtë (high level) dhe jo të përdorin gjuhë të makinës siç mësuam më herët.
Menaxhuesit e memorjes (Memory Managers) – Këto programe menaxhojnë hapsirën që ju nevojitet programeve në memorje.
Menaxhuesit e informatave (Information Managers) – Këto programe merren me organizimin, ruajtjen, dhe tërheqjen e informatave nga mjetet siç janë harddisqet (hard drives), DVD, USB etj.
Sistemet I/O (I/O Systems) – Këto mundësojnë që të komunikohet me pajisjet hyrëse dhe dalëse që i mësuam më herët.
Planifikuesi (Scheduler) – Ky program mban një listë të programeve që duhet të punojnë në procesor, dhe zgjedh se cili program do të punojë pastaj.
Ka edhe programe të tjera që manipulohen nga ana e sistemit operativ gjatë përdorimit të zakonshëm të kompjuterit.
Diskutimet
#ReLOaD
Kjo platformë është zhvilluar si pjesë e projektit Robokid të organizatës YEP, i cili zbatohet në kuadër të "Programi rajonal për demokraci lokale në Ballkanin Perëndimor 2 - ReLOaD2 i cili është i financuar nga Bashkimi Evropian (BE), ndërsa e implementon Programi për Zhvillim i Kombeve të Bashkuara (UNDP). Për përmbajtjen e kësaj platforme, si dhe qëndrimet e paraqitura në të, janë përgjegjës vetëm organizata YEP dhe ato në asnjë mënyrë nuk pasqyrojnë pikëpamjet e Bashkimit Evropian (BE) ose të Programit për Zhvillim të Kombeve të Bashkuara (UNDP) .